Home

Home

Het herroepingsrecht

Voor een koop op afstand geldt het zogenaamde herroepingsrecht. Dit geeft je het recht om een artikel dat je op afstand hebt gekocht (bijvoorbeeld in een online winkel) binnen een bepaalde termijn zonder opgaaf van reden retour kunt sturen. Dit houdt in dat je het bestelde product kunt beoordelen en indien het niet aan je verwachtingen voldoet retour kunt sturen.


Welke termijn geldt voor het herroepingsrecht?

Binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je zonder opgaaf van redenen de overeenkomst ontbinden. Je retourzending dient vervolgens binnen 14 dagen na je beroep op het herroepingsrecht bij ons binnen te zijn.


Welke artikelen kunnen niet retour?

  • Software (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Geopende verbruiksartikelen (papier, toners, inktcartridges, beschrijfbare media)
  • Maatwerk producten (samengestelde systemen)
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets
  • Printers waarmee reeds afdrukken zijn gemaakt (veroudering van inkt & toner)


Aan welke voorwaarden dient het product te voldoen om deze te kunnen retourneren?

Simpel gezegd: Wat in een winkel mag, mag je ook thuis uitproberen en bekijken. Om een product te beoordelen mag je het uit de verpakking halen en indien noodzakelijk voor een goede beoordeling aanzetten. Een product uit de verpakking halen om te bekijken of dit wel het juiste product is (bijvoorbeeld een inktpatroon) mag echter niet. Je kunt immers op de verpakking zien of deze geschikt is voor jouw apparaat. Indien een verpakking of artikel onnodig wordt beschadigd of gebruikt kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.


Hoe maak ik gebruik van mijn herroepingsrecht?

Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht dien je een retour aanvraag te doen. Dit kunt je doen via je persoonlijke account:

Klik onderaan de website op "Mijn bestellingen", vervolgens klik je op "Details" van de betreffende bestelling. Nu verschijnt onderaan het scherm de betreffende bestelling waar je eenvoudig het te retourneren artikel (of artikelen) kunt selecteren. Eventueel kun je een toelichting ingeven in het tekst vak (niet verplicht). Klik vervolgens op "Retour bon aanmaken" en je ontvangt per email de verdere instructies voor het retour zenden van je product(en).


Je kunt ook het "Formulier voor herroeping" downloaden en invullen:

DOWNLOAD FORMULIER


Hoe zit het met mijn betaling?

Wij streven er na om je betaling binnen enkele werkdagen na ontvangst van je retourzending terug te storten op jouw rekening, echter binnen maximaal 14 dagen.


Worden de verzendkosten ook vergoed?

Indien je de gehele bestelling retour stuurt krijg je het volledige factuurbedrag (dus inclusief verzendkosten, mits door ons in rekening gebracht) teruggestort op jouw rekening. Indien je één of meerdere artikelen besluit te houden van je bestelling storten wij het bedrag van het retour gestuurde artikel op jouw rekening. De verzendkosten voor het retoursturen zijn dan voor eigen rekening en worden derhalve niet vergoed.


Kan ik mijn bestelling ook in de winkel retourneren?

Ja, dit is mogelijk. Wel dien je hiervoor eerst een retour aanvraag te doen zoals hierboven beschreven.


Instructies voor het verpakken en retour zenden

  • Verpak de producten bij voorkeur in de doos waarin je de bestelling van ons hebt ontvangen of anders in een stevige doos
  • Vul de lege ruimtes op zodat de producten tijdens het transport niet kunnen beschadigen
  • Voeg en kopie van de originele factuur toe aan de retourzending en verzeker je er van dat jouw contactgegevens en bankrekeningnummer hierop vermeld zijn
  • Bewaar je verzendbewijs goed
  • Zorg dat op de buitenkant van de verpakking geen oude adreslabels meer zichtbaar zijn


Het retouradres is:

DTC Computershop BV

Koestraat 56-58

9936 CG Farmsum


Defecten en RMA afhandeling


Garantie

DTC Computershop BV garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.


Defect meteen bij levering (DOA)

DTC Computershop hanteert een DOA termijn van 7 dagen vanaf het moment van ontvangst. Mocht het bestelde product binnen 7 dagen een defect vertonen dan wordt deze omgeruild voor een nieuw product. Neem voor de afhandeling contact met ons op via het contactformulier. Je dient het product compleet en in de originele verpakking terug te sturen. Retourzendingen die niet aan deze voorwaarde voldoen kunnen niet als DOA worden afgehandeld en zullen via de normale garantieafhandeling worden verwerkt.


Defecte producten binnen de garantietermijn

Indien het aangekochte product binnen de wettelijke garantietermijn onverhoopt defect raakt dien je contact op te nemen met onze serviceafdeling. Je kunt dit doen door een email te sturen:


CONTACT OPNEMEN


Geef duidelijk aan wat het probleem is met het product en vermeld in de email jouw contactgegevens en jouw factuur of bestelnummer. Wij zullen de aanvraag beoordelen en, indien goedgekeurd, een RMA nummer voor je aanmaken. Vervolgens ontvang je van ons de retour instructies per email. Lees hierboven de "Instructies voor het verpakken en retour zenden".


Garantie via de fabrikant (on-site)

Veel fabrikanten bieden een zogenaamde on-site (aan huis) garantie aan. Deze vorm van garantieafhandeling gaat vaak aanzienlijk sneller dan de afhandeling via onze serviceafdeling en heeft als bijkomend voordeel dat het defecte product vaak bij je thuis wordt afgehaald en geretourneerd zodra deze is gerepareerd. In de handleiding of op de website van de fabrikant van het defecte artikel kun je de procedure vinden van de desbetreffende fabrikant. Onze serviceafdeling kan je hier ook bij helpen mocht je er zelf niet uitkomen.

Let op: Je kunt het defecte artikel altijd bij onze serviceafdeling aanbieden indien je geen gebruik wilt maken van de service van de fabrikant.


Defecte producten buiten de garantietermijn

DTC Computershop beschikt over een eigen reparatieafdeling waar uiteenlopende reparaties worden uitgevoerd. Zo kun je bij ons terecht voor het laten repareren van een desktop computer, maar ook laptops en tablets kunnen wij voor je repareren. Neem hiervoor contact op met onze serviceafdeling:


CONTACT OPNEMEN